נועה וקלינג משחקים באלדור'ס גייט: פרולוג

רשומה רגילה

11121798_10153332410772625_921804319_n

נ: השנה היא 1998. ישראל בת 50. ה-ISDN מושק בישראל. מרכז עזריאלי נפתח. ויוצא איזה משחק קטן, שולי בשם באלדור'ס גייט. אני בתיכון. המחשב שלי לא מספיק חזק להריץ משחקי מחשב, וגם אין לי ממש זמן. המשחק הזה יוצא לי מהרדאר, ואז ביום אביב קריר אחד, בשנת 2015 – 17 שנה אחרי – פונה אלי עמית קלינג ושואל אם בא לי לשחק איתו בבאלדור'ס גייט. "מה?" אני תוהה לעצמי. למה שאני ארצה לשחק משחק כזה עתיק ולא רלוונטי? הרי יצא לי לחפור על אינספור RPGים מבוססי מבוכים ודרקונים למיניהם, מה כבר באלדור'ס גייט יכול לחדש לי?

ק: יש כמה סיבות בגללן אני (וממש לא רק אני, אבל זאת לא הנקודה) מחשיב את באלדור'ס גייט ליצירת מופת. הסיבה הראשונה היא על דרך השלילה. המשחקים בז'אנר שיוצאים היום, גם מבית BioWare – הם עדיין טובים עד מעולים, אבל רובם פשוט קלים ופשוטים לי מדי. בשביל לסיים את דרגון אייג' או את מאס אפקט מספיק פשוט ללחוץ. וללחוץ שוב. בבאלדור'ס גייט מתים. הרבה. סיימתי לאחרונה את דרגון אייג' 3, המתיש והמאכזב מאוד, והרגשתי שזה משחק שלא מאתגר אותך בשום שלב. הם החליפו קושי באורך.

נ: מסכימה לגבי דרגון אייג'. בקיצור, אז אם משחק שחיכינו לו כל כך מאכזב אותך, אולי שווה במקרה הזה לחזור לשורשים ולראות איפה כל העניין התחיל. ובכך התחלנו לשחק בבאלדור'ס גייט: הגרסא המשודרגת!

ק: וסליחה על הקלישאה, אבל בגלל שBaldur's Gate הוא משחק הרבה יותר דל מבחינה טכנולוגית (אפילו ב-1998 הוא היה די צנוע) הוא נאלץ להשתמש באמצעים אחרים בשביל לסחוף אותך פנימה. אני לא מנסה לצאת פה נגד משחקים מודרניים או משהו, אבל במקרה הנ"ל זה מה שקרה.

נ: בהרבה מובנים מרגישים את היושן של המשחק כבר בהתחלה. תהליך יצירת הדמות מייגע למדי, ודורש ממך לבצע פעולה של "גלגול" כדי לבחור נתונים לדמות שלך. הפורטרטים שמוצעים לבחירה מצויירים בסגנון איירבראש ניינטיזי להחריד, ואחד הנשקים הוא קטאנה. כי ברור שנשק יפני שייך בדיוק לעולם ימי ביניימי פסטישי.

NeeraPortrait_8068

ג'ונו, הגיבורה שלנו

ק: מציעים לך קטאנה ואת מתלוננת? חוצפה בעיני.

נ: כזו אני. ריאליסטית למחצה. בכל מקרה, מיד לאחר שאתה יוצר את הדמות שלך, אתה זוכה לקאטסין שבה בחור מועף מגג של צריח ע"י שד ענקי. האם זה באלדור? דיאבלו? השטן? אנחנו לא מגלים. במקום זאת אתה מוצא את עצמך בעיר קטנה וסרוחה, ויש לך את האופציה לנהל דיאלוג עם פרות.

ק: צריך להבהיר משהו לקוראים שאולי מכירים את המשחק – פונקציית המולטיפלייר, שמדהימה בפני עצמה במשחק שהוא סינגל-פליירי להחריד, קובעת שנועה היא הגיבורה הראשית ואני רק דמות משנה צנועה. על כל פנים, אני שברתי טייפקאסט ובחרתי לשחק הפעם את עזאר, ויילד מייג' (קוסם בר?). האם זה שם ממשחק פנטזיה או שם של חומוסיה בכרם?

N4s6x

עזאר, נסיך האופל

נ: יש לציין שבהמשך לקו הניינטיז שמנחה אותנו כאן, הוא נראה כמו העתק מדויק של אדביזי מ"אוז". הדמות שלי, בכל מקרה, נקראת ג'ונו כי זה השם הכי פנטסטי-שיק שעלה לי בראש. היא בקלאס בשם STALKER, שזה משהו כמו מתנקשת שדוקרת אנשים בעין, אבל עם לב זהב.

ק: עוד כמה התנגדויות: זו לא עיר קטנה וסרוחה, זו קאנדלקיפ – בגדול, ספרייה ענקית מוקפת חומה ומגדל. זה מה שהיה קורה אם בית אריאלה היו מכריזים על אוטונומיה.

נ: די מוקדם במשחק רוצחים לי את האבא המאמץ. עדיין לא הספקתי להקשר אליו, ואני כבר צריכה לנקום את מותו בטיול אפי ברחבי העולם האיזומטרי.

ק: אני בכלל לא יודע מה המוטיבציה של הדמות שלי. בעיות של שיעור תסריטאות. ואני אפילו לא למדתי קולנוע. אז מה עוד הספקנו לעשות, נועה?

נ: במסגרת הקווסט העיקרי שלנו של "לנקום את המוות של האב שהכרתי במשך שלוש דקות בדיוק" נשלחנו לפאב קטן ששכחתי איך קוראים לו. HANDSFREE BAR?

ק: Friendly Arm. שלך נשמע כמו משהו שהיה נפתח מאחורי הברקפסט.

3330215041

נ: סאונה שגם מוכרת אוזניות בלוטות'. אז מיד אחרי שהגענו לפרינדלי ארם בא ברנש בגלימה ושואל אותי אם אני ג'ונו. לא משנה אם אומרים לו את השם או לא (ואגב, פה גיליתי את חשיבות הקוויקסייב), הוא תוקף אתכם. שכחנו לציין שבשלב הזה אנחנו לא צמד, אלא כנופיה של בנדיטים חסרי מטרה!

ק: הצטרפה אלינו חברת הילדות של ג'ונו, אימואן, אספנו צמד נבלים מפוקפק בשם קזאר (קוסם) ומונטרון (לוחם). במשחק סינגל-פלייר רגיל, ההנחה היא שתמשיכו להסתובב איתם ועם עוד צמד דמויות, טובות, בשם קאליד (לוחם) וג'הירה (דרואידית) וכל הנ"ל יריבו ביניהם בגלל הבדלים בהשקפת העולם. זה די מבדר. במקרה הזה, למעשה, אני הוא זה שמשבש את העניינים: הגודל המקסימלי לחבורה במשחק הוא שש, ולכן נאלצנו לוותר על צמד הנבלים. הם די גרועים, בכל מקרה, אבל משעשעים. עוד דברים נחמדים שקרו: פגשנו איש זקן בבגדים אדומים על הדרך שלנועה לא הייתה סבלנות אליו, הרגנו Ogre.

נ: אה, רגע, הזקן הזה היה חשוב?

ק: יכול להיות שנפגוש אותו שוב בהמשך, אבל זה לא שהיה לך מה לעשות איתו בשלב הזה.

נ: זה משהו שמראה מעט על גיל המשחק: רוב הSPRITES נראות דומה, וההבדל היחיד הוא הצבעים. בTV TROPES קוראים לזה פאלט סוואפ (אזהרת טריגר: טיוי טרופס).

bgrobe10

ק: הייתי צריך לדעת לא לשחק עם מעצבת גראפית. כבר למדתי לא לצאת איתן! אף אחד לא אמר כלום על לשחק איתן משחקי מחשב! נועה, בבקשה אל תתחילי לדבר על פונטים.

נ: אני מתאפקת. בינתיים. אז סיימנו את הסשן הנוכחי כשהגענו לעיר חשוכה ועזובה בשם ברגוסט!

ק: היא לא עזובה! פשוט הגענו בלילה וכולם ישנים. ברגוסט, רעננה של חוף החרב.

נ: אני מרגישה כאילו שאני מטיילת עם ספי בן יוסף בגליל.

ק: האם ספי בן יוסף אי פעם עזר לך לנקום את מותו של אביך המאמץ שלא הספקת להיקשר אליו בשלוש הדקות שהוקצבו לכך?

נ: אולי יש לו אלטר אגו, אבל אנחנו לא מדברים על ספי בן יוסף, אנחנו מדברים על באלדור'ס גייט. ואני חייבת לציין שלקראת סוף הסשן שלנו התחלתי דווקא ממש להנות, על חרף הגרפיקה והמשחקיות המיושנת.

ק: גם אני. כלומר, מן הסתם, זו הסדרה האהובה עליי בכל הזמנים (טוב, תיקו עם פולאאוט) אבל התחלתי להנות מהמשחק ולא רק מהסיבוב הנוסטלגי.

נ: הצענו שאולי נציין איפה אנחנו בחיים בתחילת המשחק, כדי שנוכל להשוות איפה נהיה כשנסיים את באלדור'ס גייט השני.

ק: היה לי יום הולדת בשבוע שעבר (וגם לך!). אני בן 29. אני גר בתל אביב, עובד כעורך חדשות ועושה סטנדאפ. אני צריך להסתפר.

נ: יש לנו יום הולדת באותו יום, רק שאני גדולה ממך בשלוש שנים. בדיוק עברתי לרמת גן, אני מעצבת אתרי אינטרנט ומאיירת. אני צריכה להכין פתיתים. אז מה צפוי לנו הלאה? תן קצת טיזרים!

ק: אנחנו צריכים להגיע לעיר הדרומית נאשקל, שם נחקור מכרה מלא במפלצות.

נ: האם יש סוג אחר של מכרה?

ק: לא, ואת תזכירי לי את זה במכרה השני שאנחנו נגיע אליו מאוחר יותר במשחק. חוץ מזה, צפויים לנו עוד הרבה נסיונות התנקשות בך, ואני יכול גם להגיד לך שהדבר המשוריין הזה שזרק בחור מהגג בסרטון הפתיחה הוא לא שד.

נ: אז מה הוא?

ק: הוא הרע!

נ: אני במתח! משהו אחרון לקוראים שלנו, שיהיו גם במתח עד שבוע הבא?

ק: האם זה שקראתי למכשף שלי "עזאר" זה לא רגיש תרבותית? זה כמו בלאקפייס?

נ: האם זה שאני חצי אלפית זה כמו להיות חצימחוני?

ק: כל זאת ועוד בפרק הבא של: נועה וקלינג משחקים באלדור'ס גייט!

להשאיר תגובה

